Wszystko o kreatynie

Wszystko o kreatynie

Kreatyna jest popularnym suplementem diety stosowanym w celu rozbudowania masy mięśniowej. Przyjmowanie wspomnianego suplementu skutkuje wytwarzaniem większej ilości energii, która jest potrzebna do wykonywania wysiłków o charakterze beztlenowym. Dzięki niemu możemy zwiększyć intensywność oraz objętość treningową.

Kreatyna to związek organiczny, który naturalnie występuje w naszym organizmie i jest zbudowany z fragmentów białek znajdujących się głównie w mięśniach — składa się z trzech aminokwasów: argininy, metioniny oraz glicyny. Profesjonalni zawodnicy, jak i sportowcy-amatorzy zażywają kreatynę w celu poprawy zdolności wysiłkowych, ponieważ jej produkcja w naszym organizmie jest ograniczona. Kiedy najlepiej stosować kreatynę, przed czy po treningu?

Już 3 gramy kreatyny dziennie pozwala na znacznie zwiększenie wydolności fizycznej w przypadku wykonywania krótkich, a zarazem intensywnych ćwiczeń. Suplementacja kreatyną korzystnie wpływa na zwiększenie energii, dzięki której można ćwiczyć dłużej przy większym obciążeniu. Takim sposobem stworzymy doskonałe warunki do skutecznej rozbudowy masy mięśniowej. Przyjmowanie kreatyny na czczo, ok. 30 minut przed spożyciem śniadania pozwala na jej lepsze przyswojenie, jednakże nie wpływa na jej szybsze wchłanianie. W tym celu warto zwiększyć możliwość przyswajania kreatyny za pomocą składników odżywczych występujących np.: w suplementach diety od firmy Olimp Dextrex Juice, gdzie wyjątkowo korzystny wpływ na kreatynę wykazuje dekstroza.

Warto pamiętać, że kreatyna zacznie korzystnie wpływać na rozwój masy mięśniowej dopiero po dłuższym okresie regularnego przyjmowania. Decydując się na spożywanie kreatyny przed posiłkiem, warto stosować ją po wcześniejszym spożyciu węglowodanów — szybciej dostanie się do mięśni, które będą maksymalnie wykorzystywane podczas wykonywanych ćwiczeń. Warto pamiętać, że spożycie kreatyny po treningu jest równie korzystne ze względu na uzupełnienie substancji odżywczych, tj.: węglowodany oraz białko. Stosowanie suplementacji wskazane jest również w dni nietreningowe. Optymalną dawką dzienną w dni treningowe jest 10 gramów kreatyny.

 

Przeczytaj również: http://www.ranking-suplementow.com.pl/

Opinie (0)

Zobacz firmy

Hotel Coloseum

Kruhel Pełkiński 72
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5
M. Wojciechowska i Wspólnicy Kancelaria Adwokacka Sp. k.

Mochnackiego 25/3
35-016 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Italia Style - Komody z wieloma szufladami

Wrocławska 42
57-200 Ząbkowice Śląskie

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Nowoczesna witryna do jadalni

Nowoczesna witryna do jadalni

Włoski styl kuchni

Włoski styl kuchni

Z MIESZKANIA DO SZEREGÓWKI?

Z MIESZKANIA DO SZEREGÓWKI?