Jaki jest koszt strony www?

Jaki jest koszt strony www?

Strona internetowa to obecnie nie tyle atut dla firmy, co konieczność. Jeśli prowadzisz działalność i nie ma cię w sieci, to tracisz przez to wielu klientów. Konsumenci mają większe zaufanie dla firm, które dysponują profesjonalną stroną internetową, z informacjami na swój temat. Jeśli więc nie posiadasz jeszcze własnego serwisu, warto czym prędzej to zmienić. Poszukując wykonawcy, który przygotuje dla ciebie stronę www, szybko zauważysz jednak ogromną rozpiętość cenową, jaka panuje na rynku. Z czego to wynika i ile powinna kosztować profesjonalna strona internetowa?

Ile kosztują strony internetowe?
Bez zbędnego wprowadzania, ceny usług rynkowych wahają się od 0 zł do nieograniczonych sum. Zakładamy jednak, że nie takiej odpowiedzi oczekiwałeś z tego artykułu. Warto mieć jednak świadomość, że stronę można zrobić za darmo i to nawet samodzielnie, korzystając z bezpłatnych generatorów.
Wiele osób, które dopiero rozpoczynają działalność tworzenia stron www i chcą pozyskać klientów, oferują możliwość darmowego stworzenia strony "do portfolio". Jakość takiego projektu trudno ocenić. Są to osoby początkujące, które mogą mieć dużą wiedzę teoretyczną, jednak dopiero w trakcie lat praktyk zaczną dostrzegać błędy, jakie popełniali w przeszłości.
Następnie możemy się spotkać z ofertami stron od kilkuset do tysiąca złotych. Wykonują je osoby, które mają już za sobą pierwsze doświadczenia w tego typu zleceniach, a do tworzenia takich stron stosują gotowe narzędzia i szablony. Nie są to witryny wysokiej jakości i raczej odradzane osobom, które planują w przyszłości taką stronę promować lub pozycjonować.
Jeśli natomiast chcemy zainwestować w profesjonalny serwis www, musimy liczyć się z kosztem od kilku tysięcy w górę. Zajmują się tym zwykle agencje, a nad projektem nie pracuje osoba, ale cały zespół, który obejmuje m.in. programistów, grafików i copywriterów. Tak naprawdę nigdy nie uzyskamy jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o górną granicę, ponieważ strona stronie nie równa. Koszt prostej strony bez CMS będzie znacznie różnił się od ceny rozbudowanego serwisu, z którego mogą korzystać zalogowani użytkownicy. 

Zobacz: https://www.argonium.pl/case_study/serwisy-www/ile-kosztuje-zrobienie-strony-www


Agencja czy freelancer?
Jest to odwieczny dylemat, ponieważ każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Korzystając z agencji interaktywnej zazwyczaj (choć nie zawsze) musimy liczyć się z wyższym kosztem. Jest to spowodowane tym, wiele osób jest zaangażowanych w projekt, a profesjonalne firmy wykorzystują wysokiej jakości, często płatne narzędzia co wpływa również na cenę.
Freelancer może to zrobić taniej. Przewagą agencji jest jednak fakt, że najprawdopodobniej nie zniknie ona z dnia na dzień z rynku, a wsparcie jakie zaoferuje będzie długoterminowe. Wolni strzelcy przychodzą i odchodzą, więc może się zdarzyć, że finalnie i tak będziemy musieli skorzystać z usług firmy, gdy strona ulegnie nieoczekiwanej awarii. Do tworzenia strony potrzebne są także zróżnicowane umiejętności. Agencja ma od tego całe grono specjalistów. Freelancer robi wszystko sam. Nie lubimy generalizować, ale jest takie powiedzenie, że jak ktoś jest od wszystkiego to jest tak naprawdę od niczego. Przed podjęciem decyzji warto zatem oszacować, jakie jest ryzyko danego przedsięwzięcia i ocenić czy można sobie na nie pozwolić. Czytaj więcej: http://www.go2job.com.pl/aktualnosci/strony-www.html

Opinie (1)

Daniel

2021-09-07 08:12:29

Adres IP:

*.*.*.46

Wydaje mi się, że koszt strony internetowej w dużej mierzę zależy od tego jak została zaprojektowana, ja osobiście wolę korzystać z usług agencji niż freelancerów.

Zobacz firmy

Tonery Rzeszów DMD

Al. Sikorskiego 2/7
35-304 Rzeszów

Średnia Ocena

5/5
Doppler Instytut - najlepsza klinika żył

Josepha Conrada 24
01-922 Warszawa

Średnia Ocena

5/5
Hotel Coloseum

Kruhel Pełkiński 72
37-500 Jarosław

Średnia Ocena

5/5

Podobne artykuły

Z MIESZKANIA DO SZEREGÓWKI?

Z MIESZKANIA DO SZEREGÓWKI?

Monitoring pracowniczy

Monitoring pracowniczy

Marketing szeptany - Co to?

Marketing szeptany - Co to?